7 Aralık 2017 Perşembe

KIŞ BAŞLAMIŞSA DEMEK Kİ...

Uzun ve soğuk kış akşamlarında yapılabilecek en güzel şey bir elinde sıcak çay ya da kahve, üzerinde battaniye ile film izlemek değil mi?

Valla ben öyle yapıyorum bir kaç gündür. Üst üste bir kaç film izledim. Sizlerle de paylaşmak isterim.


                                               İlgili resim
İlk izlediğim film Mahsun Kırmızıgül'ün son filmi Vezir Parmağı. Vizyona girdiğinde izleme şansım olmamıştı ve film zevkine güvendiğim bir arkadaşım sinema için fazla gürültülü bir film olduğunu söylemişti. Ben de bekleyeyim evde izlerim diye düşündüm.  Film çok kalabalık bir kadroyla çekilmiş. Giysiler, müzikler, görüntüler ben ce harika. Sanki sinema ekranında müzikal izliyormuşum gibi hissettim. Osmanlı-Rus savaşına kocalarını, köyün gençlerini gönderen kadınlar 15 yıldır dönmeyen erkekleri için yas tutmayı bırakıp evlenmeye karar verirler ve bu konuda vezirden yardım isterler. Vezir de İstanbul'dan 5 cengaveri alıp köye damat olarak götürmek üzere Müstesna Efendiyi görevlendirir. Müstesna'nın seçtiği cengaverler de yukarıda resimlerini gördüğünüz ekiptir :)) İzlenebilir mi evet, ama çocuklar olmasa iyi olur yanınızda...


           İlgili resim

İkimizin Yerine fragmanına bakıp hımm Nejat İşler varsa mutlaka gidip izlemeliyim dediğim bir yapım olmasına rağmen sinemada izleyemediğim bir başka film oldu. Aşk filmlerini dram olduğunda pek sevmem aslında. Ben romantik komedi sevenlerdenim. Bu filmin konusu da ne yalan söyleyeyim hiç ilgimi çekmedi. Öğretmenine aşık şımarık bir kız filmi işte dedim. İzlerken de fikrim çok değişmedi. Bir sır vardı ortada. Anne ve kız arasında. Çözümlemek için filmin sonuna kadar gitmek gerekiyor. Sevip sevmemek arasında bir film olmuş. Nejat İşler ne yapsa izlerim diyorsanız benim gibi katlanabilirsiniz bu filme...

                                            İlgili resim

Eski Sevgili filmini hiç duymamıştım. Televizyonda yayınlamış ona da denk gelmemişim. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine izledim. Çok eğlenceli geldi bana. Zaten romantik komedi severim demiştim ya size. Bu tam da bu tarzda eğlenceli bir film olmuş. Bence Tolgahan Sayışman bu türde Türkiye'de ki en yetenekli oyuncu. Hiç başka roller için uğraşmasın. Şaşkın, komik,biraz sakar ve çok aşık adam rolleri kendisi için biçilmiş kaftan. Filmi ve filmdeki karakterleri çok sevdim. Bence izleyin ve mutlu olun...

                                                   İlgili resim

Difret ülkemizde ki adıyla Cesaret filmi Angelina Jolie Pitt'in yönetmenliğini yaptığı bir film. Etiyopya'da yaşanan gerçek bir olayı anlatıyor bize. Hirut 14 yaşında bir kız çocuğudur. Kendisi ile evlenmek isteyen adam tarafından kaçırılır ve tecavüze uğrar. Hirut kaçmaya çalışırken bulduğu tüfekle adamı öldürür. Ve mahkeme 14 yaşında, tecavüze uğramış ve kendini kurtarmak için adam öldürmüş bu çocuğun idamını istemektedir. Ve cesur bir avukat bu olaya el atar. Tüm Etiyopya'da emsal olacak bir sürecin fitilini ateşler. Sizler de benim gibi gerçek yaşam filmlerini seviyorsanız mutlaka izlemelisiniz.

                                     artritli ressam filmi ile ilgili görsel sonucu

Maudie engelli olduğu için ailesi tarafından dışlanmış, bakımı için halasının yanına terkedilmiş  bir kızdır. Maudie erkek kardeşine söz geçiremez. Eve dönmek istediği her seferinde kabul edilmez. O da kendini ispatlamak için bir arayışa girer ve tesadüfen karşılaştığı bir adamın yanına hizmetçi olarak gider ve o adamla yaşamaya başlar. Aksi ve oldukça tuhaf biri olan ev sahibine alıştıkça en çok sevdiği şey olan resimlerle evin her köşesini boyar. Ve hikaye akar gider. Bu film de gerçek bir yaşam hikayesi...Ve film boyunca Sally Hawkıns'in muhteşem oyunculuğuna hayran olmadığınız tek bir an bile olmuyor. İzlemelisiniz....


2 yorum:

  1. Son filmi merak ettim, izleyeyim bir ara :)

    YanıtlaSil
  2. Maudie'yi daha bu sabah izledim. Muazzam filmmiş beee

    YanıtlaSil