8 Ocak 2015 Perşembe

RÖPORTAJ YAPTIM / YAZAR AYLA KOCA / KAYIP RUH YİTİK BEDEN

Yalova'mızın son dönemde edebiyat dünyasına kazandırdığı bir arkadaşımız var. Ayla Koca hayatında pek çok şeyi bir arada başaran bir genç bayan. Hayal kurmuş ve hayallerinin peşinden koşmuş. Hepimize örnek olmalı. Hadi biraz yakından tanıyalım.





1-Ayla Koca kimdir? Kendinizden bahseder misiniz?
Ayla Koca Malatya'da 07.07.1977 de 4 çocuklu memur bir ailenin ikinci kızı olarak dünyaya geldim. Babası ilk kızdan sonra kesin oğlan beklerken benimle karşılaştı. Ama ben şirinliğimle kendimi sevdirdim. Tabi ki annesi 10 ay sonra bir erkek doğurunca tekrar yenik duruma düştüm. Hayatta kendimi hep ispatlamak zorunda hissetmem o yaşlarda başlar. :’(
Küçükken içime çok kapanık bir çocuktum bir bebeğim vardı onunla masallar ve yaşamlar kurardım. Hayal dünyam hep genişti. Daha sonra utangaçlıktan sıyrıldım birden bire annemin deyimiyle kabak çiçeği gibi açıldım. Ortaokulda şiir yazmaya başladım daha sonra kafiye bulmak zorlaşınca hikâye yazmaya başladım. Lisede yazdığım hikâyeler sınıfta elden ele gezerdi. Okul gazetesi hazırlamaya başladım. Daha sonra birden ara verdim. Ufak tefek denemeler yazdım sadece
Lider ruhum var biraz, hep bir duruşum ve tavizsiz fikirlerim. Başımı kesseler çıkar için hayır dediğim şeye evet demem, tipik yengeç kadınıyım haksızlığa gelmeyen yapılan haksızlığı unutmayan anaç ,sevgi dolu kıpır kıpır yetenek patlaması bir kadınım ………

2- Yazmak işi doğuştan gelen bir yetenektir bence…Ne zaman kendinizi keşfettiniz?
Küçük bir çocukken bebeğimle kurduğum hayallerle yeminle daha güzel diziler olurdu ama yaş geçince unuttum hepsini……Hep şükrediyorum Rabbime beni seçtiği için …….. hep arkadaşlarıma hikayeler anlatırdım çevremde beni hep dinleyen bir kitlem olmuştur her yaşta Heredot Cevdet gibiyim …sadece şimdi kayıt var ,söz uçar ama yazı kalır ya artık evlatlarıma kalacak kayıt olsun diye karar verdim.

3-Kitap yazmak büyük cesaret değil mi? İlk kitabınız nasıl bir heyecandır bu?
Hep hikayelerim vardı zaten hali hazırda başlayıp yarım bıraktığım 6 tane çok iyi konusu olan roman taslağımda var. Ama ilk romanımın hikâyesi özel o yüzden ben bunu bastırmalıyım önce dedim. Kitapta ki kahramanlar çocuklarımın ismi istedim ki tek kitabım çıkarsa evlatlarıma hatıra kalsın o yüzden çok heyecanlıyım.
4 Gelelim Kayıp Ruh Yitik Beden'e kitabın konusu nedir?
Kitabımın konusu insanların bedenine giren Alara’nın hayatı fantastik gibi gelse de konusu, bence fantastik değil. Alara bizden biri ailesinden sevgiyi sadece babaannesinden görmüş oda ölünce tek başına hayata tutunmaya çalışıyor. İnsanlara yardım ederken kendi hayatı karmakarışık, sanki sorunu yokmuş gibi bir de ilk görüşte aşık oluyor.
Verilen yeni görevi de tehlikeli bir macera olunca Alara ailesi, aşkı ,geçmişi ve geleceğinin arasında sıkışıp kalıyor……

5-Kitaptaki karakterler hayal ürünü mü? Gerçek hayattan birileri mi? Kitapta sen var mısın?
Hımmmm şöyle diyeyim çoğu hayal ürünü ama tabi ki hayatımda ki insanlardan da biraz kattım. Evet, varım ama kim olduğumu söylemem


6-En çok ne okumayı seversin?
Benim ruh halime göre değişiyor bir gün gerilim okuyorsam bir gün aşk okuyorum. Sadece biyografi okumuyorum artık sıkıcı geliyor.

7-Yazmak için en uygun duygu durumu nedir? İlham en çok ne zaman gelir?
Benim ilhamım biraz kaprisli her zaman gelmiyor saati bile yok apansız geliyor. Bazen saatlerce yazarken bazen bir satır yazıp defalarca siliyorum. Duygu durumum yazarken o dünyaya giriveriyorum yazarken çok ağlıyor ve heyecanlanıyorum…. KAYIP RUH YİTİK BEDENDE çok sahnede yazarken ağladım.




8- Kitabın başlangıç hikayesi nasıldı? 
Aslında ben bir konuya başlamıştım ama ilerlemiyordu. Sonra bir gün rüyam da bir kitapçıya giriyorum. Rafta kitabın ismi dikkatimi çekiyor KAYIP RUH YİTİK BEDEN elime alınca bir bakıyorum yazar benim o heyecanla sabah uyandım. Sabah başladım hikayeme ve ilk satırdan itibaren konunu her satırı beynimdeydi.
9-Yakında imza günü var mı varsa buradan duyuralım tarihleri?
Adapazarı’nda imzam var 10 ocaktı hava durumundan dolayı erteledik, bu sene fuarlarda olacağız inşallah Bursa kesin gibi ,pek çok imza teklifi geliyor .Ancak çalışıyor olmam nedeniyle her tarihe evet diyemiyorum …..Bazı sürprizlerimiz var düşündükçe heyecanlandığım kesin oldukça paylaşayım sende reklamımı yap inşallah

10- Kitabı en çok kimler sevmiş? Çocuklar gençler? Sosyal medyadan kitabın geri dönüşleri nasıl?
Genç ve bizim gibi orta yaş tan çok olumlu tepkiler var, çocuklar için pek uygun değil ürküyorlar. Oğlum bile 2 günde beğenerek okudu. Bu benim için önemli bir kıstas sosyal medyadan gelen yorumlar çok olumlu gerçekten buda benim için çok güzel bir duygu

11-Okurlarına söylemek istediğin bir şeyler var mı?
Daha anlatacağım pek çok maceram var beni takibe devam etsinler.

Sevgili Ayla'ya başladığı bu yolculukta başarılar ve mutluluklar diliyorum. Benimle yaptığı bu sıcak sohbet için teşekkür ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder